خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اسامی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد آزمون دستیاری اعلام می شود

پس از بررسی نهایی مدارک

اسامی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد؟؟؟ آزمون دستیاری اعلام می شود

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کرد: اسامی پذیرفته شدگان دوره دستیاری تخصصی در ظرفیت مازاد مناطق محروم پس از بررسی نهایی مدارک ارسالی پذیرفته شدگان اعلام می شود.

پیش از این جمعی از پزشکان عمومی در تماس با خبرگزاری مهر، خواستار پاسخگویی مسئولان دبیرخانه در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان شدند.

دکتر محمدعلی محققی - دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر یاد آور شده است: ظرفیت مازاد مناطق محروم از سوی دانشگاهها اضافه بر ظرفیت موجود تربیت دستیار اعلام می شود و هیچ گونه تداخلی با سهمیه آزاد یا دیگر سهمیه ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از میان کل ظرفیت مازاد مناطق محروم در هر رشته حداکثر یک نفر جهت‌ هر استان‌ محروم‌ پذیرفته‌ خواهند شد و مازاد ظرفیت‌ کل‌ پذیرش‌ سهمیه‌ مناطق‌ محروم‌ در صورت‌ وجود داوطلب‌‌ در رشته های اعلام‌ شده‌ به‌ استانهای‌ محروم‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، هرمزگان‌، بوشهر، کهگیلویه‌ و بویراحمد، کردستان‌، لرستان‌، ایلام‌، کرمانشاه‌، چهارمحال‌ بختیاری‌ اختصاص می یابد.

محققی اضافه کرد: داوطلب در صورت‌ قبولی‌ در سهمیه‌ مربوطه‌ ملزم‌ به‌ سپردن‌ تعهد خاص‌ به‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ منطقه‌ محروم‌ مورد نظر به‌ میزان‌ برابر یا نیم‌ برابر مدت‌ آموزش‌ خواهد بود.

به گزارش مهر، سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با حضور 15هزار و 760 داوطلب سوم اسفند ماه سال 85 برگزار شد که یک هزار و 612 نفر در این دوره از آزمون پذیرفته شده اند

نظرات 22 + ارسال نظر
فری جمعه 20 مهر 1386 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.gasht.com

سلام دکتر:

دعوت می‌کنم به سایت www.gasht.com که محل مناسبی برای گفتگوی فارسی‌زبون‌‌هاست هم یه سری بزنید.

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 مهر 1386 ساعت 11:03 ب.ظ

لاریجانی خبر داد:
آغاز طرح پذیرش از لیسانس دانشجوی پزشکی از بهمن ماه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طرح پذیرش از لیسانس برای تحصیل در رشته پزشکی در 150 دانشگاه برتر دنیا در حال انجام است و برای نخستین بار در کشور 50 دانشجو در بهمن ماه در این طرح که به صورت پایلوت برگزار می شود، پذیرفته می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاریجانی شب گذشته در نشست دانشجویان این دانشگاه با وزیر بهداشت در توضیح طرح پذیرش از لیسانس برای رشته پزشکی یاد آور شد: هدف از این طرح این بود که دانشجویان المپیادی و افرادی که در علوم پایه نخبه محسوب می شود از دوره کارشناسی به پزشکی وارد شوند .

وی افزود: برداشت دانشگاه این است که افراد نخبه در علوم پایه می توانند ارتباط خوبی را در بالینی برقرار کنند و این طرح زمینه مناسبی برای این بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه در مورد این طرح و پذیرش 50 نفر در بهمن ماه با وزارت بهداشت به جمع بندی رسیده است. ظرفیت دانشگاه نیز در این پذیرش تغییری نمی کند.


سلام یکشنبه 15 مهر 1386 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام.
کسی از کمترین نمره قبولی در رشته رادیولژی امسال اطلاع داره؟لطفا کامنت بذارین.متشکرم

amir یکشنبه 15 مهر 1386 ساعت 01:57 ب.ظ http://amir64.blogsky.com

.
.
.
.
آموزش مسائل جنسی و پیشگیری و ناباروری
..
.
.
.
.

۲۰۰۷ شنبه 14 مهر 1386 ساعت 03:22 ب.ظ

من رزیدنت زنان هستم و خواهان جابجایی با پرتو درمانی۰۹۱۲۲۲۵۹۱۹۵

[ بدون نام ] شنبه 14 مهر 1386 ساعت 01:07 ب.ظ

اعلام اسامی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد آزمون دستیاری تا پایان هفته
اسامی پذیرفته شدگان دوره دستیاری تخصصی در ظرفیت مازاد مناطق محروم تا پایان هفته جاری در سایت اینترنتی دبیرخانه منتشر می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، 25 درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت عادی پذیرش دستیاری تخصصی بالینی در آزمون سی و چهارم به مناطق محروم اختصاص یافته است و بر اساس اعلام دبیرخانه اسامی حدود 100 نفر از پذیرفته شدگان پس از بررسی نهایی و تأیید وزارت بهداشت اعلام می شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با توجه به اهمیت تحصیل در دوره دستیاری، دلیل به طول انجامیدن اعلام اسامی، بررسی های چند باره مدارک ارسالی از سوی افراد واجد شرایط اعلام شده است.

جمعی از پزشکان عمومی روز گذشته در تماس با خبرگزاری مهر، خواستار پاسخگویی هر چه سریع تر مسئولان دبیرخانه در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان شدند.

این افراد تأکید کردند با توجه به اینکه دوره دستیاری تخصصی پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است و خانواده های بسیاری از این افراد با این مسئله درگیر هستند، مسئولین با اعلام هرچه سریع تر اسامی، وضعیت این افراد را مشخص کرده و آنها را از بلاتکلیفی خارج کنند.

به گزارش مهر، سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با حضور 15هزار و 760 داوطلب سوم اسفند ماه سال 85 برگزار شد که یک هزار و 612 نفر در این دوره از آزمون پذیرفته شده اند.

asdpooor پنج‌شنبه 12 مهر 1386 ساعت 01:24 ق.ظ http://asdpooor.blogsky.com

با سلام

با توجه به عدم تغییر رفرسنهای امسال وپارسال(به جز امار-گوش وحلق و چشم)سیدی های کلاسهای پارسال موجود است.

داخلی

جراحی

اطفال

نرولوژی

پوست

ارتوپدی

پاتولوژی

ارولوژی

...................

در صورت تمایل ایمیل بزنید
asdpooor@yahoo.com
asdpooor.blogsky.com

[ بدون نام ] یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 05:21 ب.ظ

آقا از سهمیه مازاد بگین...لطفا

دژاوو یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 05:07 ب.ظ http://dejavuu.blogsky.com

(نقل از سایت بی بی سی فارسی)
کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ایران از تغییر شیوه پذیرش دانشجوی پزشکی در این کشور خبر داده و گفته است که دانشجویان پزشکی از میان فارغ التحصیلان لیسانس پذیرش می شوند.
آقای باقری لنکرانی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که امسال برای اولین بار به صورت آزمایشی تعدادی دانشجوی پزشکی از میان دانشجویان لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش می شوند.

طرح تغییر شیوه پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی برای اولین بار در ایران اجرا می شود.

تاکنون کسانی که مایل به تحصیل در در رشته پزشکی بودند در کنکور سراسری دانشگاه ها شرکت می کردند و در صورت به دست آوردن رتبه مورد نیاز، در رشته پزشکی پذیرش می شدند و تمام دوره را به صورت پیوسته در دانشگاه طی می کردند.

دوره تحصیلی رشته های پزشکی عمومی در ایران دست کم هفت سال است و پذیرفته شدگان بعد قبولی در کنکور سراسری در رشته پزشکی، باید این دوره را به صورت پیوسته بگذرانند و در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شوند.

با طرح جدید، متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی، بعد از گذراندن دوره لیسانس (کارشناسی) در رشته های دیگر، باید برای تحصیل در رشته پزشکی داوطلب شوند.

هنوز مشخص نیست مدارک لیسانس چه رشته هایی برای داوطلبان ادامه تحصیل در رشته پزشکی معتبر است و چه کسانی با داشتن چه شرایطی می توانند برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنند.

با این حال، وزیر بهداشت ایران پیش بینی کرده که تعداد زیادی دانشجوی دوره لیسانس متقاضی ورود به اولین دوره باشند.

گزارش ها نشان می دهد که وزارت بهداشت ایران، طرحی برای اجرای شیوه پذیرش دانشجویان پزشکی از دوره لیسانس تهیه کرده است وانتظار می رود اولین مرحله پذیرش دانشجوی پزشکی بعد از دوره لیسانس بهمن ماه امسال به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود.

پذیرش دانشجو در رشته پزشکی از دوره لیسانس به بعد در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا اجرا می شود و متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی برای ورود به دانشکده پزشکی باید رتبه های مشخصی در دوره لیسانس کسب کنند.



اولین مرحله پذیرش دانشجوی پزشکی بعد از دوره لیسانس، بهمن ماه سال امسال در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود


جزئیات طرح ورود دانشجویان دوره لیسانس یا لیسانسیه ها به دوره دکترای پزشکی مشخص نیست و معلوم نیست که متقاضیان باید دارای چه ویژگی هایی باشند.

پزشکان بیکار

رشته پزشکی از رشته های پرمتقاضی در ایران است و هر ساله هزاران نفر برای پذیرش در رشته پزشکی در کنکور دانشگاه ها با هم رقابت می کنند.

اما ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی پزشکی محدود است و شمار زیادی از متقاضیان سال های سال برای ورود به رشته پزشکی پشت درهای کنکور منتظر می مانند.

سالانه به طور متوسط 2700 نفر در رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی پذیرش می شوند و تقریبا به همین تعداد نیز در دانشگاه آزاد پذیرفته می شوند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش ها، در ایران حدود هفتاد هزار پزشک وجود دارد اما تعداد زیادی از پزشکان بیکارند.

آمارهای متفاوتی در باره پزشکان بیکار در ایران منتشر شده است و برخی گزارشها رقم پزشکان بیکار را بین هشت تا دوازده هزار برآورد کرده اند.

در طول پانزده سال اول بعد از انقلاب 1979 تلاش زیادی صورت گرفت تا ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی برای رفع کمبود پزشک افزایش یابد اما اکنون بیکاری پزشکان دردسر آفرین شده است.

در چند سال اخیر دولت طرح هایی را برای جذب پزشکان بیکار انجام داده است که نمونه آن طرح پزشک خانواده است.

برخی گزارش ها نشان می دهد که پزشکان بعد از فراغت از تحصیل و طی دوره خدمت در مناطق محروم، تمایلی به ماندن در مناطق محروم و دور افتاده ندارند.

به عقیده کارشناسان، دولت باید برای جذب پزشکان و ترغیب آنها برای فعالیت در مناطق دور افتاده، باید تسهیلات مناسبی در نظر بگیرد.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 مهر 1386 ساعت 04:41 ب.ظ

شهریار مشیری که هفته گذشته بحث لو رفتن سوالات کنکور را مطرح کرده بود، در آخرین اظهار نظر خود با تاکید بر امنیت کنکور 1386 توسط وزارت اطلاعات گفت : مسئولان سازمان سنجش عملکرد مسئولان سابق این سازمان را توجیه نکنند زیرا به هیچ عنوان نمی توان منکر لو رفتن سوالات در آزمون دستیاری شد!
شهریار مشیری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موضوعات مطرح شده در خصوص عدم امنیت کنکور و لو رفتن سئوالات کنکور مربوط به سالهای گذشته بوده است و هیچ اشکالی در برگزاری آزمون سال 86 کنکور دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وارد نیست.

وی گفت: امنیت کنکور امسال به واسطه پشتوانه محکم قانونی در برخورد با فروشندگان و خریداران سئوالات کنکور و نظارت مستقیم وزارت اطلاعات به عنوان یکی از ارکان برگزار کننده آزمون سراسری به خوبی تضمین شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان سنجش موضوع برگزاری مناسبت کنکور امسال را با نحوه نادرست کنکور در سالهای قبل خلط کرده است و مدام به دنبال دفاع از عملکرد گذشته این سازمان است.

وی گفت: اساسا مدارک ویژه و مستدلی در خصوص نامه نگاری های مداوم سازمان سنجش به مجلس و کمیسیون آموزش در خصوص وجود مافیای سئوالات کنکور وجود دارد و بارها طی نامه های متعدد از این کمیسیون خواسته شده است تا در این خصوص چاره اندیشی کند.

مشیری به مهر گفت: سازمان سنجش نمی تواند منکر لو رفتن سئوالات آزمون دستیاری پزشکی تخصصی در سالهای 82 و 83 در 8 استان کشور شود و اگر امسال کنکور سالم و ایمن برگزار شده تنها در اثر تلاش وزارت اطلاعات و وجود قانونی مستدل و صریح در خصوص برخورد با متخلفین در این خصوص بوده است.

وی افزود : طی سالهای گذشته شیوه برگزاری کنکور تنها از طریق سازمان سنجش صورت می گرفت اما امسال نظارت کلی وزارت اطلاعات در تمامی مراحل توانست این مشکل را حل و بسیاری از مردم کشورمان را از نگرانی خارج کند.

به گزارش مهر، آزمون دستیاری که این نماینده مجلس متولی آن را سازمان سنجش خوانده اصلا توسط وزارت علوم طراحی و برگزار نمی شود و متولی اصلی آن وزارت بهداشت است. چگونه این نماینده مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات متولی آزمون دستیاری را سازمان سنجش می داند مشخص نیست!

رزیدنت یکشنبه 1 مهر 1386 ساعت 03:21 ب.ظ

بیهوشی ۸۶ تلفن خود را بنویسید

[ بدون نام ] شنبه 31 شهریور 1386 ساعت 12:38 ب.ظ

قوه قضائیه را هم اضافه کن
البته اینها خود خود خدا در روی زمین هستند و می توانند هر غلطی بکنند چون امام زمان این خداها را دوست دارد پس تو را سن سنسن

[ بدون نام ] جمعه 30 شهریور 1386 ساعت 05:08 ق.ظ

عضو کمسیون مجلس گه خورد اینها خودشان شریک دزد ورفیق غافله هستند بخصوص اون ریاض وحیدر پور نامرد عوضی با اون زاکانی کثافت که جز سر کار گذاشتن وحرف مفت زدن ودست اخر بیلاخ گنده به معترضان ازمون ۸۲ وسالهای قبل و راحتی خیال متقلبان هیچ گه دیگری نخوردند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 شهریور 1386 ساعت 10:32 ب.ظ

ورودی ۸۶ بیهوشی دانشگاه تهران مایل به جابجایی با هر جا به بالاترین پیشنهاد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 شهریور 1386 ساعت 07:34 ب.ظ

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به این‌که در کمیسیون آموزش مجلس اظهارات رؤسای سابق سازمان سنجش مبنی بر وجود مافیای فروش سوالات کنکور وجود دارد، گفت: در آزمون دستیاری پزشکی که توسط گروه تحقیق و تفحص و کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد، ثابت شد که سوالات لو رفته و افرادی از وزارت بهداشت در لو رفتن سوالات دخیل بودند، دستگیری‌های وزارت اطلاعات و قوه قضائیه نیز ثابت می‌کند که تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 شهریور 1386 ساعت 05:57 ق.ظ

وزارت اطلاعات دستگیری متهمان به فروش سوالات کنکور را رد کرد
وزارت اطلاعات اخبار منتشر شده توسط یکی از نمایندگان مجلس هفتم را در خصوص دستگیری 20 نفر به اتهام فروش سئوالات کنکور سال 86 تکذیب کرد.
روابط عمومی وزارت اطلاعات در تماس تلفنی خبرنگار مهر اعلام کرد این وزارتخانه هیچ گونه دستگیری در خصوص آزمون سراسری سال جاری دانشگاه ها نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار مشیری نماینده بندر عباس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیروز گفته بود وزارت اطلاعات 20 نفر را به اتهام فروش سئوالات کنکور سال 86 دستگیر کرده است .

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 شهریور 1386 ساعت 11:16 ب.ظ

سهمیه مازاد یعنی چی؟لطفا توضیح بدین

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 شهریور 1386 ساعت 09:23 ب.ظ

دانشگاه اهواز نورچشمیهاش رو با استفاده از سهمیه مازاد فرستاد تخصص بگیرن.همه سرکاریم ولی خبرنداریم/

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 شهریور 1386 ساعت 05:22 ب.ظ

چرا کسی چیزی نمیگه؟

سلام چهارشنبه 28 شهریور 1386 ساعت 12:56 ق.ظ

دوستان سلامُ

از زحمتی که در خبر رسانی می کنید ممنون
کسی از زمان اعلام قبول شدگان ظرفیت مازاد اطلاع داره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 08:14 ب.ظ

vahid سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 08:03 ب.ظ

اینم یک راه شیاف نموذن خوذی ها

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد