خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پاسخنامه تستهای اماده سازی امتحان دستیاری از دکتر مهدی ایزدی - ۲

 

16ـ ج‌

سلولهای پاپ کورن در نوع سرشار از لنفوسیت دیده می شوند.

 

17ـ الف‌

پس از متاستاز به مغز، تحت فشار قرار گرفتن نخاع شایعترین عارضه نورولوژیک کانسر است. برای درمان باید بسرعت کورتیکواستروئیدها را آغاز کرد.

 

18ـ ب‌

 

19ـ ب‌

لوسمی لنفوسیتی مزمن شایعترین لوسمی است. تشخیص معمولا بطور تصادفی و به کمک CBC رئتین داده می شود که لوکوسیتوز با برتری لنفوسیتهای کوچک را نشان می دهد.

 

20ـ ج‌

استروژن سبب کلستاز بدون انفیلتراسیون سلول های التهابی و نکروز هپاتوسلولر می شود.

 

21ـ د

 

22ـ د

در بیماران بدون علامتی که دچار سیتوپنی قابل توجه و یا سایر عوارض بیماری نیستند، نیاز به درمان فوری وجود ندارد.

 

23ـ د

 

24ـ ب‌

 

25ـ ج‌

 

26ـ ج‌

بیمار دچار پسودوگزانتوم الاستیکوم است که با درگیری پوست، دستگاه گوارش، چشم و قلب خود را نشان می دهد.

 

27ـ ب‌

 

28ـ ب‌

 

29ـ ج‌

 

30ـ ج‌

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 9 مهر 1385 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام به دوستان پر تلاشم در سایت پزشکان عدالتخواه.ضمن تشکر از زحماتی که میکشید باید بگم ایده بسیار خوبیست که تست میگذارین اما من پیشنهاد می کنم تستها بصورت موضوعی در سایت قرار داده شود. در اینصورت مطمنا یادگیری بهتر و ماندگارتر خواهد بود.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 مهر 1385 ساعت 12:32 ب.ظ

وزارت علوم موافق بازگشت رشته های پزشکی به این وزارتخانه است
ادغام وزارت بهداشت و رفاه ؛ بازگشت آموزش پزشکی به وزارت علوم
بازگشت رشته های پزشکی به وزارت علوم مورد بررسی و در دستور کار مجلس قرار دارد که با ادغام وزارت بهداشت و رفاه این موضوع نیز تسریع می شود.
دکتر علی عباسپور تهرانی فرد - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی مهر افزود: در صورتی که بحث ادغام وزارت بهداشت و رفاه عملیاتی شود، بار وزارت بهداشت زیاد می شود و مسئولیت های بسیاری بر عهده این وزارتخانه قرار می گیرد
واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم در حد یک نظریه است و بحث جدیدی نیست. نظارت وزارت بهداشت بر آموزش پزشکی الگوی منحصر به فرد ایران و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و چندین طرح پژوهشی نیز این طرح را تایید می کند.
دکتر محمد علی محققی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی مهر در زمینه احتمال واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم پس از ادغام وزارتخانه های رفاه و بهداشت گفت: ادغام وزارتخانه های رفاه و بهداشت حتمی نشده است و واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم نیز در حد یک نظریه است.

وی اضافه کرد: نظارت وزارت بهداشت بر دانشگاه های علوم پزشکی الگوی منحصر به فردی است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می آید. این الگو در مقیاس های کوچکتر در برخی دیگر کشورها نیز دیده می شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: نمایندگان مجلس بر ضعف وزارت بهداشت در افزایش ظرفیت های دانشجویی در رشته های علوم پزشکی تاکید دارند و هیچگاه اعلام نکرده اند وزارت بهداشت در توسعه آموزش پزشکی و تحقیقات این شاخه از علم ضعیف عمل کرده است.


[ بدون نام ] یکشنبه 9 مهر 1385 ساعت 10:40 ق.ظ

اهای
تست جدید بذار

[ بدون نام ] شنبه 8 مهر 1385 ساعت 07:50 ق.ظ

من سی دی خریده ام
ادرسش خوانا نبود
خیابان غریب فکر کنم از منطقه ۱۴ پستی تهران ارسال شده بود البته سی دی ها تعریفی ندارند همون سی دی ها رو میتونی از انتشاراتی ها بصورت کپی بخری

غدد هم من زنگ زدم گفتند معلوم نیست باید مرتب تماس بگیرید

سعید شنبه 8 مهر 1385 ساعت 01:06 ق.ظ

کسی میدونه کتاب غدد کی میاد؟

سیامک جمعه 7 مهر 1385 ساعت 08:37 ب.ظ

ببخشید . نام سایت ایشان امین طب است که در همین وبلاگ به آن لینک داده شده است .

سیامک جمعه 7 مهر 1385 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام همکاران گرامی
از شما عزیزان کسی مسوول سایت امیت طب را میشناسد ؟
من برای تهیه چند سی دی که ایشان ارائه میکنن ُ از طریق قسمت مربوطه در سایت خودشان اقدام کرده ام . تا کنون ۳ بار درخواست نوشته ام ولی هیچ جوابی یا تماس تلفنی از ایشان نداشته ام .
خواهشمندم اگر شما ایشان را میشناسید بگوئید از طریق ای میلی که اینجا ثبت کرده ام با من تماس بگیرد.
ممنونم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد