خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دستیاران برتر پزشکی تقدیر می شوند

 

با حضور وزیر بهداشت

دستیاران برتر پزشکی تقدیر می شوند

دستیاران برتر پزشکی آزمون پذیرش دستیار تخصصی سال 84 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر می شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی مهر، نفرات اول آزمون پذیرش دستیار تخصصی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد به همراه نفرات برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی جوایز خود را دکتر "کامران باقری لنکرانی" دریافت می کنند.

مراسم اختتامیه تقدیر از این دانشجویان روز 14 شهریورماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش مهر، سی و سومین دوره آزمون دستیاری تخصصی 11 اسفندماه سال گذشته برگزار شد و آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی و فوق تخصصی نیز 9 شهریورماه جاری برگزار خواهد شد.
نظرات 11 + ارسال نظر
مهری شنبه 11 شهریور 1385 ساعت 02:54 ب.ظ

خوردند
بردند
کشتند
دیگه چه کاری مونده که نکردند؟!
ای بمیرن با این دولتشون و
مملکت صاحب الزمان شون و اسلام ناب آمریکایی شون!

یه روزی گفت: (( من توی دهن این دولت میزنم !))
اما طولی نکشید که ((توی دهن این ملت زد!))
بهتره بگم:((به هیکل ایم مملکت.....))
حالا دیگه کی صداش در میاد؟!

مهری شنبه 11 شهریور 1385 ساعت 02:47 ب.ظ

حرف حرف حرف فقط حرف!
باب چرا یه کم عمل نمیکنید؟!

[ بدون نام ] جمعه 10 شهریور 1385 ساعت 01:01 ب.ظ

فقط کافیه اشنا داشته باشی همه چیز حل است

[ بدون نام ] جمعه 10 شهریور 1385 ساعت 11:51 ق.ظ

کسی میتونه درباره نحوه و ممکن بودن جابجایی رزیدنت اطلاعاتی بده؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 شهریور 1385 ساعت 08:58 ق.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 07:19 ق.ظ

دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو هیات علمی استخدام می‌کند

تمام اقازاده های مونگول کله گنده ها میتوانند به وزارتخانه دکتر لنکرانی مراجعه کنند تا از انجا به دانشگاه لاریجانی ارجاع شوند

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 07:14 ق.ظ

جزئیات آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی اعلام شد
آزمون گواهینامه سال 1385 با توجه به جدا شدن از آزمون ارتقاء به طور همزمان با آزمون دانشنامه تخصصی در قالب یک آزمون ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نهم شهریور ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی مهر، آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی در یک زمان و در یک دفترچه با 150 سئوال برگزار خواهد شد. قبولی آزمون گواهینامه تخصصی با توجه به مفاد موضوع یک شصت وچهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی محاسبه می شود.
شرط معرفی دستیاران برای شرکت در آزمون گواهینامه کسب حداقل 60 درصد نمره ارزیابی درون دانشگاهی است و حداقل نمره قبولی در آزمون گواهینامه در رشته هایی که تعداد شرکت کنندگان نوبت اول کمتر از 50 نفر باشد، 60 درصد میانگین نمرات 20درصد برتر که بیشترین نمرات را کسب کرده باشند و در رشته هایی که تعداد شرکت کننده نوبت اول مساوی یا بیشتر از 50 نفر باشد 60 درصد میانگین نمرات 10 درصد برتر آن رشته به عنوان حداقل نمره قبولی در نظر گرفته می­شود.
حدنصاب قبولی در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی 70 درصد نمره ( معادل 105 از 150 نمره) است. هر سؤال در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی دارای یک نمره است. در هر رشته هیئت ممتحنه تخصصی طبق نظر کمیسیون 7 نفره ناظر بر انتخابات اعضای هیأت ممتحنه تشکیل می شود.
شرط معرفی به آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی
از جمله شرایط معرفی به آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی می توان به کسب حداقل 90 نمره از ارزیابی درون بخشی از سوی دستیاران اشاره کرد.
دستیاران سال آخر برای معرفی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی نیازی به شرکت در امتحان کتبی ارتقاء پایان سال دانشگاه ها را ندارند.
جهت معرفی دستیاران به آزمون گواهینامه تخصصی باید حداقل مدت 12 ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه آنها گذشته باشد و دستیار در این مدت مشغول به طی دوره آموزشی بوده و در بخش مربوطه حضور داشته باشد. مشمولین دو ارتقاء همزمان مقاطع آخر مشمول این بند نبوده اند.
کلیه دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت می کنند، موظف هستند دفاعیه پایان نامه خود را قبل از معرفی به آزمون گواهینامه انجام دهند.
در صورت عدم معرفی جهت شرکت در آزمون و یا عدم شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی (به هر دلیل) دستیار مردود گواهینامه، شناخته شده و لازم است بر اساس برنامه آموزشی مدون سال آخر با دریافت کمک هزینه تحصیلی تمدید دوره شود.
دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی سه بار مردود شوند، بدون اینکه در آزمون ارتقاء مردود شده باشند، از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی خارج خواهند شد.
دستیارانی که در دوران دستیاری به جز مرحله گواهینامه تخصصی، دو بار مردود شوند، حداکثر می توانند در دو دوره متوالی و بدون وقفه تحصیلی در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کنند.
افرادی که طبق مصوبات حائز شرایط شرکت در آزمون ارتقاء ماقبل آخر و گواهینامه تخصصی در یکسال هستند، با توجه به مصوبات موجود مبنی بر اینکه هر دستیار فقط یکبار در طول دستیاری می تواند از دو ارتقاء همزمان استفاده کند، می توانند مشمول دو آزمون مذکور در یکسال شوند. داشتن مرخصی استحقاقی ذخیره، باعث کاهش طول دوره نخواهد شد.
دانشگاه موظف است لیست واجدین شرایط جهت آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی را به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور ارائه کند، این لیست در یک نوبت ارسال شده و غیر قابل تغییر است.
آزمون دانشنامه تخصصی به منظور سنجش آگاهی ها و مهارت های فارغ التحصیلان رشته های تخصصی (شرکت کننده های این دوره آزمون گواهینامه تخصصی و دارندگان گواهینامه تخصصی سال های قبل) دانشگاه های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی، هر ساله در سطح کشوری و توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یک نوبت و در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می شود.
تعداد دفعات شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی هیچگونه محدودیتی ندارد
از نظر تعداد دفعات شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. داوطلبان شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی که فارغ التحصیل گواهینامه در سال های قبل هستند، جهت شرکت در آزمون مربوطه در دوره های بعد ملزم به ارائه گواهی اشتغال از دانشگاه محل خدمت (طرح و ضریب K) یا گواهی اتمام خدمات مربوطه با تائید معاونت سلامت هستند.
ثبت نام مشروط دستیارانی که دوره دستیاری آنان حداکثر تا آخر آبان ماه سال مربوطه پایان می یابد، بلامانع خواهد بود.
لازم است دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی شرکت می کنند، باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکز آموزش مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود را ارائه کنند.
کلیه سؤالات آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی، براساس منابع تعیین شده توسط هیات ممتحنه رشته های مربوطه تهیه می شود.
حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی 70 درصد کل نمره آزمون کتبی و 70 درصد کل نمره آزمون شفاهی است.
شرط شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی کسب حداقل 70 درصد کل نمره آزمون کتبی خواهد بود و در صورت مردودی در آزمون شفاهی، اعتبار قبولی آزمون کتبی حداکثر تا پنج سال به قوت خود باقی خواهد بود و در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی هستند.
روش OSCE برای آزمون دانشنامه تخصصی شفاهی
قبول شدگان کتبی دانشنامه تخصصی، جهت آزمون دانشنامه تخصصی شفاهی معرفی خواهند شد و این امتحان صرفاً به روش OSCE برگزار خواهد شد.
رسیدگی به اعتراضات دریافت شده در مورد آزمون کتبی، گواهینامه و دانشنامه تخصصی در موعد مقرر اعلام شده از سوی دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی کشور، توسط هیات های ممتحنه انجام می گیرد.
در اعلام نتایج آزمون دانشنامه تخصصی شفاهی به مقالات پژوهشی که در ارتباط با رشته تحصیلی مربوطه توسط دستیاران و در طول دوره دستیاری در یکی از مجلات معتبر به چاپ رسیده و یا پذیرفته شده باشند، بر طبق دستورالعمل دبیرخانه و با نظر هیئت ممتحنه حداکثر تا 15 نمره به شرط قبولی در آزمون شفاهی تعلق می گیرد.
تعیین نفرات برتر براساس آزمون کتبی با ضریب 2 و آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه خواهد شد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 شهریور 1385 ساعت 07:06 ق.ظ

در روز پزشک در شهر ما از ۵۰ نفریکه عضو بسیج سپاه شده بودند تا بیت المال را بالا بکشند و کسی جلودارشان نباشد تقدیر و تشکر شد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 12:14 ب.ظ

نمی دونم دیشب صندلی داغ را با حضور وزیر بهداشت دیدید یا نه؟ گزارشی از وزیر نشون می داد که در راه رویی هر کس به طریقی می خواست از وزیر بهره کشی کنه. از خانم دکتری گرفته که می خواست با غمزه و ناز به وزیر وارد دوره رادیولوژی بشه که البته موفق نشد تا مادری که باعجز و التماس و با گفتاری به دور از عزت و شان هر انسان موفق شد امضای وزیر را جهت انتقال طرح یا حق مطب دخترش به محل دلخواه بگیره.
راستی که چقدر قانون مظلوم و بی ارزشه که مجری قانون می تونه اینگونه فرا تر از قانون عمل کنه!!

قربان سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 12:11 ق.ظ

ایا واقعا نفرات اولند یا ....

قربان سه‌شنبه 7 شهریور 1385 ساعت 12:11 ق.ظ

ایا واقعا نفرات اولند یا ....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد